woensdag 30 april 2014

Mini review - Kruidvat huismerk gezichtsverzorging Young Pure lijn

Gezichtsverzorging van Kruidvat huismerk

Al een hele poos gebruik ik producten en sla ik ze op in een bestand op mijn computer.
Geen idee waarom ik dit doe, maar het is inmiddels een hele database geworden met producten en een soort mini-review van wat ik er van vind/vond.
Ik stel mezelf de vraag; "Zou ik deze opnieuw kopen?"
Aan de hand van deze vraag en ervaring met de producten heb ik een klein plus en min lijstje.
Het is dus een mini review per product, maar inmiddels als best een grote lijst.

In de post van deze mini review heb ik eerst een aantal producten van het Kruidvat huismerk gezet.
Ik ben hier namelijk mee begonnen, omdat ik alle huismerken eens wil proberen en daarna pas luxere merken. Natuurlijk heb ik niet alles geprobeerd, maar de producten die mij aanspraken of die ik het meest heb gebruikt, zoals gezichtsverzorging.

Ik gebruik hier voor deze mini review de foto's die ik heb gebruikt voor mijn eigen lijstjes. 
Deze heb ik voornamelijk van Google en zal proberen de meeste bronnen er netjes bij te vermelden.

Kruidvat huismerk - Young Pure lijn

Iedereen heeft wel eens last van een onzuivere huid. 
Kruidvat heeft hiervoor een speciale lijn, de Young Pure lijn. 
Ik heb elk product hiervan gebruikt en heb hier een plus en min lijstje van gemaakt.
Bron: Lianne (07-11-2012). Budget-tip voor een onzuivere huid - Kruidvat Young Pure Gezichtsverzorging. Geraadpleegd op 30-04-2014, beautyscene.nl.

De eerste stap bestaat uit een wascréme en een wasgel.
Beide heb ik gekocht, omdat ik nieuwsgierig was naar de resultaten.
De wascréme gebruik ik onder de douche gewoon als wascrème, als scrub of als masker. De wasgel gebruik ik ook onder de douche, maar soms ook gewoon bij de wastafel. 

Stap 2 is de pure peeling. Op zich een prima scrub, maar ik vind niet dat deze iets extra's toevoegt na stap 1. De wascrème heeft namelijk ook al een scrub functie.

Het kleimasker is de derde stap in verzorgingslijn. Ook hiervan zou ik geen tweede keer het product aanschaffen. Een alles-in-een product scheelt gewoon een hoop tijd, geld en ruimte in je badkamer.

De vierde stap is de tonic. Ik vind de geur ervan een beetje nivea-achtig, zoals de rest van de producten ook ruiken. Een redelijke tonic, maar ik heb niet het idee dat deze echt mijn hele huid goed reinigt.
Vooral oogmake-up blijft nog al eens zitten na het gebruiken van de tonic.

Stap 5 is een gezichtscrème die de productie van talg tegen zou moeten gaan.
Ik ben geen fan van de deze crème. Na het opbrengen voelt de huid wel lekker fris en schoon aan en lijkt de huid direct minder vet, maar na een lange dag heb ik nog steeds wel eens een vettige T-zone.

Wat niet op de foto staat is stap 6 en dat is een stick om puistjes mee aan te stippen.
Hier ben ik wel tevreden over. Ik weet niet of dit nou echt de oplossing is voor pukkeltjes en puistjes, maar het geeft me het gevoel dat ze sneller verdwijnen. 
Bron: Smit, E (31-12-2013).  Kruidvat Pure Treatment Control Stick. Geraadpleegd op 30-04-2014,  ellyblabla.blogspot.nl

Dan mijn beoordeling:

Voor- en nadelen van de wasgel;                                              

+ de geur is lekker schoon (nivea achtig)                             
+ de substantie                                                                   
+ hoeveelheid 
- verpakking is hygienisch, maar je krijgt niet alles eruit met het pompje.                                                                  

Voor- en nadelen van de wascrème;

+ de geur                                                                        
+ substantie is steviger
+ alles-in-één product
+ geeft een heel zacht en fris gevoel
+ verpakking is hygienisch en makkelijk in gebruik
+ prijs
- het brand af en toe op de huid 

Voor- en nadelen van de scrub;

+ geur
+ verpakking
+ prijs
+ voelt lekker schoon en fris
- voegt niets extra's toe (stap 1 heeft ook een scrub)

Voor- en nadelen van het kleimasker;

+ de geur
+ voelt lekker fris aan op de huid
+ verpakking
- stap 1 heeft ook een masker
- ik heb niet het idee dat deze je huid heel goed reinigt 

Voor- en nadelen van de lotion;

+ geur
+ verpakking
+ lekker verfrissend
- reinigt niet heel goed

Voor- en nadelen van de talgreducerende crème;

+ geur
+ smeert gemakkelijk uit
+ weinig nodig
+ verpakking
- krijg alsnog een vette T-zone
- geen SPF/ UV bescherming

Voor- en nadelen van de control stick;

+ substantie
+ geur
+ verpakking
+ droogt puistjes snel uit
- prijs

Conclusie

Over het algemeen erg fijne producten. Alleen de lotion haalt niet alle make-up weg.
Ik zou zelf alleen de wascrème  (stap 1) en de control stick (stap 6) opnieuw kopen. 
De rest is eigenlijk 'overbodig' doordat in de wascrème ook een goede scrub zit en gebruikt kan worden als masker. De lotion voor mij niet voldoende reinigt en de talg reducerende crème niet echt zorgt voor een matte huid. Er zit geen SPF in en dat vind ik toch wel belangrijk voor een gezichtscrème.

Wat vinden jullie van deze producten?
Laat gerust een berichtje achter.


Liefs JL

2 opmerkingen:

  1. De lotion is ook niet bedoelt voor makeup maar voor de huid, ik vind deze producten dan ook perfect voor de jonge huid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om wat meer low budget producten te gebruiken.
    Ik had de lijn al eens bekeken maar twijfelde toch nog, want zou het even goed werken als mijn huidige a-merk.
    Na dit te lezen ga ik toch enkele dingen aanschaffen, zoals de wascreme en de stick.
    Daarbuiten ga ik wss wel mijn miccelaire doekjes en avene dagcreme blijven gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen